Vorige week schreef ik over de onvoorziene kant van de vraag “Wat heb je gemaakt?” Je trekt de ander uit de intuïtieve stroom naar het verbale/het denken. Én naar de illusie dat creativiteit gaat over een product maken. Maar als je je niet op het product richt, wat doe je dan? Hoe kan je het.. lees meer →

Ik kreeg de vraag of ik een workshop kan geven over zelfvertrouwen en creativiteit bij kinderen. Dat doe ik graag. Ter voorbereiding dook ik weer eens in het boek “Kids Play, Igniting Children’s Creativity. A guide for Parents and Teachers” van Michele Cassou. De komende blogs neem ik jullie graag mee in dit prachtige boek… lees meer →

Als je vaker mijn blogs leest, weet je dat ik graag werk met de term draken. Het zijn je overtuigingen en beperkende of sturende gedachten, waarmee je voorkomt dat je je intuïtieve creatieve  ingevingen opvolgt. Zoals: Ik verlang naar schilderen, maar ik moet eerst de afwas doen. Resulterend in uitstel en vervolgens afstel. Mijn ingeving.. lees meer →

31 mrt 2022
maart 31, 2022

Creatieve blokkades ont-moeten

0 reacties

  Onder creatieve blokkades versta ik meer dan het vast zitten in je werk, geen inspiratie hebben of je werk niet mooi vinden. Ik ervaar elke poging van je denken om je intuïtieve ingeving te veranderen, te verbeteren of te negeren een vorm van blokkeren. Dit betekent zelfs dat creatieve blokkades helemaal niet naar hoeven.. lees meer →

Een Zentangle is een tekening, waarbij je patronen regelmatig herhaalt. Door je te concentreren op het zetten van de lijnen, krijg je rust in je hoofd. Je hoeft er niet goed voor te kunnen tekenen: iedereen kan het. Materialen een papier van 9 bij 9 cm, liefst met afgeronde hoeken. Dit wordt een tegel genoemd… lees meer →